Future, osv

Jag har distansierat mig själv ifrån bloggen med vilje. Lite för att jag har haft mycket att göra. Lite för att internet inte alltid varit tillgängligt. Lite för att jag har en hemtenta att få gjord. Lite för att jag velat göra annat. Lite för att jag inte har något att skriva (eller, jo det har jag ju haft, men det blev bara torrt och tråkigt varje gång jag ansträngde mig) Nu sitter jag dock här. hejsan.


Jag vill tillgägna detta inlägg med att förklara min hatkärlek för framtiden. Jag älskar att den finns. Att det finns en dag efter idag, och till och med en efter imorn. Det är bekvämt, för då kan min "Jag-skjuter-på-det-till-sista-sekund" personlighetsdrag få go wild and crazy ibland. Den behöver inte alltid sitta instängd. Detta är den bekväma framtiden. En sisådär vecka framåt.


Den obekväma framtiden är dock den som innebär nästa år, eller när man gör val som kommer bestämma fem år av din närmaste framtid. Den suger. Jag hatar den. Den är aldrig kul. Alltid ångestframkallande. FUCK YOU vill jag skrika varje dag jag går och lägger mig/vaknar för jag kan inte fatta sådana beslut. Jag kan inte. Hur ska jag veta vad som kommer bli rätt? Jag vill ha alla dörrar öppna, alltid, vilket inte går JAG VET, men tänk om det gick? Tänk om jag kunde ta ett beslut, och bara ändra mig totalt tre sekunder senare? Och sedan bara komma tillbaka som om ingenting har hänt?


Framtiden blir dock bekväm igen när man tänker >20 år i framtiden. Den är jag nyfiken på. Jag längtar ju liksom till att ha ett hus på landet. Tills då jag är förälder. Tills då jag upplevt de delar av världen som jag vill uppleva. Tills då jag är en bra, stabil och trygg lärare. Jag läntar till 40-årskrisen.


Dessa anledningar ger mig en hatkärlek för vad framtid är. Jag kan inte bestämma mig för vart jag ska plugga. Det går inte. Att jag ens lyckats bestämma mig för utbildning??? Är nog mest för att jag orkar inte tänka på det mer, inte för att jag bestämt mig alltså.


Nu ska jag göra klart hemtentan. Den ska in ikväll.  Wish me luck med att förklara ordet personlighet?? jesus..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0