30 - 21

 

30. Marina & the diamonds – How to be a heartbreaker

 

Så catshiig, man nynnar och nynnar till det liksom inte går mer, och det är så nice med sådana låtar(och som man inte tröttnar på!) Marina är NICE. åh, så nice.

 

29. Laleh – Some die young

 

Fina rara laleh. Hon är ju faktiskt magisk, och efter i somras på p&l så kan man ju inte vara annat än lite kär. Hon är så spaceig, och skriver ohyggligt fina texter. Låten är mellow med power. Det gillas

 

28. Calvin Harris feat. Florence welsh – Sweet nothing

 

Linn tycker denna låten är hetsig, jag tycker den är optimal till dans. Dock spelas den aldrig ute på nationerna, VARFÖR?? Ohh, istället blir det att man får dansa inne i huvudet när man traskar till eko, vilket inte är lika nice, fast det är ju inte låtens fel. Man känner sig disco-cool till denna.

 

27. Lana Del Rey – Without you

 

Tror detta är tredje Lana låten på listan, men vad ska man säga. Hon är ju awesome. Denna är väldigt fin. väldigt väldigt fin.

 

26. Urban cone – Deja vú (Oliver Nelson remix)

 

Bra band, med många bra låtar. Denna remixade låten är dock den bästa på skivan, och det är inte så att jag säger att deras låtar bara är bra om någon annan gör om dem, det bara råkade bli så här. Grooveig pop. Det är bara pop på den här listan, men pop är ju bland det bästa som finns att lyssna på, så vad gör det?

 

25. Mumford & sons – I will wait

 

Den människa som kritiserar denna låts refräng, är inte mänsklig. MADDA FAKKING PUNKT.

 

24. Caotico – Sunrise confessions

 

Dessa här är ett band jag tjatat om länge, men som jag känner inte får den respons jag vill. Skivan är i sin helhet en utav de bästa svenska i år. Lite discoaktig pop i band. Sita gången jag försöker trycka på er, men lyssna och älskaaaaa.

 

23. Linnea Henriksson – Sista gången

 

OCKSÅ en väldigt bra svensk skiva som producerats i år, fast denna är den bästa låten på skivan. Den har ett sådant där bra uppbyggande till refrängen som jag inte kan hjälpa att jag älskar något spektakulärt mycket. Det är svensk pop, och bra sådan. 

 

22. Lana Del Rey – Ride

 

STÖRT bra video. STÖRT bra låt. Im giving you låt nummer fyra av ingen mindre än Lana. Jag orkar inte beskriva hennes storhet mer. LYSSNA BARA.

 

21,5. Fun. – Some nights

 

Denna höll jag på att glömma, och jag tycker att den ska få uppmärksammas, där av den speciella placeringen. Jag gillar inte Fun. Jag tycker de är överskattade, men den här låten har en trumrytmik som inte går att ses mellan fingrarna. Det är indiandans på denna, och vem ogillar det? seriöst.

 

21. Florence + the machine – Say my name (Calvin Harris remix)

 

De borde göra en skiva ihop. Just sayin. Det skulle bli så jävla bra. Världen skulle uppskatta, osv. Hennes pipa. hennes pipa. 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0