3:e December

 
Alltså, på riktigt, kylan. Lilla jag som fryser vid 0 grader mother fucking celsius. Långkalsipperna är liksom redan på i oktober. 17 minus är väll lite väl att ta i?? Man MÅSTE cykla långsamt för det GÅR INTE med den kalla vinden. Alternativt, man måste gå, vilket är en 40 min promenad (För icke sengångare: 30 min), och någon som är disträ OCH tidsoptimist, så leder ju detta till att när man står där på morgonen, inser att det är för kallt för att cykla, man måste gå, så blir man sen. Att vara sen leder till att man:
 
 
1. Får en dålig plats bredvid kanske jobbiga människor
2. Man stör alla
3. Man är fett efter i tänkandet
 
 
Dock måste jag, mitt i all mitt klagande, säga att kylan samtidigt gör det blir så nedrans mycket skönare att komma in. Känslan av att stiga in genom dörren på levertinsgatan/ekonomikum och mötas av vad som, i jämförelse med utomhustempen, är madda fakking helvetets brinnande eldstäder of doom och det är så skönt att kunna känna sina fingrar och tår igen. Plus nostalgin som frambringas i lillhjärtat. När man var runt metern lång och coolade runt i overallisen och freshhha nittiotals kulörer. När man kom in och kände sina rosiga kinder. Det ÄR en fin känsla, och nästan så att man känner att kölden utanför får stanna. Nästan. 
 
 
Nu ska jag sova.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0