60 - 51

 
I brist på motivation till att finula på didaktik, eller förbereda mig till seminarie, eller läsa i boken, så har jag sammanställt en årslista av musikåret. Tog det alldeless för seriöst i början, tills jag insåg att ingen bryr sig (och inte heller jag juhh??) riktigt om en låt KANSKE hamnar lite för långt ner/upp. Sammanlagt var det 60 låtar jag ville redovisa, efter en gallring som skett enbart på magkänsla. Kommer dela upp dem i sex inlägg. Känner att det första inlägget handlar om varför dessa låtarna är bra, men inte tillräckligt bra. Ett genomgående tema, osv.
 
 

60. Dada life – Kick out the epic motherf**ker 

 

Låten i sig är inte fenomenal, men beatet är tungt som fan, vilket jag tycker förtjänar ett erkännande. 

 

59. Gotye – Somebody that I used to know 

 

Fy fasiken vad uttjatad, men jag vill mig minnas att jag tyckte att denna var skitbra när jag upptäckte den, och med detta i bakhuvudet så tror jag att jag senare kommer tycka att den är bra. Så därför hamnade den här-

 

58. Gypsy & the cat – Bloom

 

ÅHH. Detta band släppte en AMAZZZZING skiva för två år sedan, och den nya må inte vara lika bra, men absolut bra.

 

57. Fibes, oh fibes – Cerahtonia

 

optimismgivande, ibland så räcker det tycker jag.

 

56. Markus Krunegård - Everybody hurts

 

Bra rock/pop osv, och så svänger den in i lillhjärtat OCH storhjärtat. Sedan dansar man febrilt

 

55. Scissor sisters – Lets have a kiki

 

haha, denna låten. Den är drag as in dragqueen, och videon är ball. Det är fan fräckt till och med.

 

54. Deadmau5 – The veldt

 

Denna är fin på ett otroligt popigt sätt. Harmonisk och inte uppmärksamhetshorig. Lite utav sånt jag gillar allra bäst.

 

53. The sound of arrows – Wonders (Visitor remix)

 

För det första så är orginalet en löjligt bra låt, och visitors också jävligt nice. Kan inte bli mycket fel, förutom just det att orginalet är en löjligt bra låt, men denna är också bra (fast inte lika bra(Men bra!))

 

52. Ansiktet – Äckligt

 

Okey, FÖRKLARING. Det här är en låt man inte får gilla, men som jag gör ändå. Det började väldigt harmlöst med att jag hörde den på radion, insåg att jag kunde hela texten, och nu tycker jag liksom den har en töntigt RnB-band-smör-beat som jag kan känna är för uppenbart "dåligt" att det blir bra. Haters gonna hate, osv. Vänta bara, det kommer fler längre fram.

 

51. Visitor – Coming home

 

Poppigt så man kan tänkas spy. Väldigt harmonisk denna med, men det ÄR ju fint med det???

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0