En känslosam dag


Idag har varit en dag fullpackad av känslor. Fråga mig inte varför, för jag skulle inte kunna svara. Jag har ingen aning om varför. Allt började med att jag glad som solen gick till skolan. Mitt liv, klockan 08.45, var totalt bekymmerslöst. Mina tankegångar gick som sådan: "Livet löser sig. Go with the flow. Var dig själv." och så var det ju varmt och soligt. Det var ju som socker på, hmm, vad som helst. (God I love ma sugga baby)


Sedan kommer jag till skolan. allt är fin fint som vanligt. Jag skrattar och har kul. Sedan så kommer sista halvtimman innan lunch och jag dör. Jag kan inte kämpa emot det. Jag. somnar. när. som. helst. Det var liksom fysiskt jobbigt. Alla skrattade åt mig, while I was in pain. Sedan säger vår hurtiga examinator, låt oss kalla henne "Käckis Mctjötsen", att vi ska ställa oss upp och skaka igång kroppen. Vi gör det. 50 pers. Kändes som fyran igen. Nice.


Skolan fortsätter som vanligt. Kommer hem. Stiger in genom dörren. Sätter på tv:n. I bakgrunden av whatever is on the tv trallar melodin till jurassic park. Jag börjar storgrina. Ni som känner mig vet att jag väldigt lätt börjar böla till saker, och detta var ju inget undantag. Jag fick sådana underbara flashbacks till barndomen, och den är så otroligt vacker. den va skön. som satan. Jag ringer pappa direkt efter. Jag ska dit på torsdag.


Sedan har jag också hunnit slå min hand i bordet. Fittdörren ville ju inte stänga sig. Johanna, du förstår.


Nu sitter jag dock och är rädd. Grannen (yes, han som haft dansbandsparty) skriker på någon som precis plingade på hans dörr. TYDLIGEN så har min granne backat in i honom två gånger. Han vill ha pengar. Min granne vill inte ge honom pengar. DILEMMA. Min granne tycker han är dum i huvudet. Parkeringarna på gatan är för dåliga, och man kan tydligen inte se den andras bil för den är så liten. Han den andra säger att min granne ska köpa glasögon. Tycker jag med. Min granne tycker det är fult. Jag tycker, det finns ganska många nya modeller som är trendish. Han borde ge det en chans osv.


Men som sagt. Nu sitter jag här och är rädd att jag någonsin kommer möta min granne i korridoren i källaren. Jag skulle kasta mig på golvet och spela död. Fo shooo. (för utan hans glasögon ser han mig ju inte, om han nu tycker en bil är för liten)


Kommentarer
Postat av: Patrik

Fint inlägg =D

2012-02-28 @ 23:55:00
URL: http://patrikpetersson.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0