Trollhättan - Göteborg, Göteborg - Uddevalla


Sitter och försöker strukturera upp morgondagen. Jag ska ta mig till omtenta i Göteborg. Allt blir ju så himla mycket mer komplicerat bara för att det är en lördag..


FÖRMIDDAGEN


Omtentan börjar klockan 09.00, låter inte så farligt. Jag kollar upp tågen. Nej men visst. Går inga bra tåg alls så att jag kommer dit i tid. Enda alternativet är att ta bussen. Yes. Klockan 06.13, SWEET. Cykellåset är fortfarande inte fixat. Jag måste alltså gå till stationen (för det går ju inga bussar till tågstationen... ASSÅ VARFÖR GUD?). Detta innebär att jag måste börja gå kanske vid 05.45, SWEET. Jag måste gå upp ur sängen 05.15, SWEEEEEEET.


Ni har nog sett allt negativt med min morgon imorn. MEN, för att inte dö av depression:


Detta händelseförlopp ur positivistens perspektiv:


- Jag hinner repetera mer på morgonen
- Kommer fram till göteborg i god tid = Jag behöver inte känna mig alls stressad
- Eftermiddagen kanske är smooth?:D (Jordens balanssystem osv osv)


EFTERMIDDAGEN


Tentan är gjord, och jag ska ta mig hem. Har bestämt att jag ska åka till Uddevalla för att sova över hos pappa. Dilemma: Ska jag åka direkt till Uddevalla ifrån Göteborg, vilket då innebär att jag måste dra med mig allt jag ska ha med mig för övernattning (inkluderar fett tung dator + skolböcker.......) Vi kollar tåg tiderna mellan Göteborg och Trollhättan, och sedan Trollhättan till Uddevalla. Kanske jag kan hinna hem och hämta emellan?


11.07 Göteborg C - Trollhättan C
13.07 Göteborg C - Trollhättan C
15.07 Göteborg C - Trollhättan C

13.53 Trollhättan C - Öxnered C, 14.12 Öxnered C - Uddevalla C

Tiderna suger balle. Kommer inte fungera, och jag vägrar ta bussen. Jag får alltså dra med mig allt till Göteborg, SWEET.


Vi kollar tågtiderna från Göteborg till Uddevalla:


11.42 Göteborg C - Uddevalla C
12.42 Göteborg C - Uddevalla C
13.07 Göteborg C - Öxnered C, 14.12 Öxnered C - Uddevalla C
13.42 Göteborg C - Uddevalla C


Väldigt bra tider. Kan bara välja och vraka.


Detta händelseförlopp ur positivistens perspektiv:


- Kommer få lite vardagsträning med väskan på ryggen!
- Bra tågtider till Uddevalla. Kul, bra och skönt för alla uddevallabor!


Nu ska jag ut i snökaoset och ta in lite ny energi, sedan: PLUGGA PLUGGA PLUGGA


Kommentarer
Postat av: Anonym

jättekul att du är med och tävlar om att bli helgens blogg! lycka till :)

hoppas du haft en bra dag?

kram, http://hannalovisasol.se

2012-02-03 @ 18:01:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0