SEX (försöker provocera)


Har sett en trend bland mina kära kompisbloggare. Jag tar den bok som ligger närmast mig, bläddrar till sidan 45, läser den första hela meningen, och denna kommer då beskriva mitt sexliv för år 2012. Spännande, I will do so! Fjodor ligger närmast, "Brott och straff". Yes, en sådan goding tar jag mig just nu igenom. Har dock svårt att kunna fokusera på den, då jag läser kurslitteratur samtidigt. Det är då sannerligen inte alltid lätt att vara man heller...


"Du kunde ju tänka dig vad jag kunde ha skrivit som svar på ditt brev för ett par månader sedan"


Hmm... Betyder det alltså att jag ska jämföra vad mitt sexliv med vad det var för två månader sedan, och att det i år inte alls kommer vara som det?


Det svaret gör mig nöjd.


Kommentarer
Postat av: F

Inte nog med att du har bra musiksmak! Dostojevskij är grym. Läste "Brott och straff" i våras, fortsatte med "Idioten" i höstas och nu är det "Bröderna Karamazov" som ligger på nattduksbordet.. Håller med om att det kan vara lite svårt att fokusera på böckerna om man har mycket att göra samtidigt, men jag har ett knep!:

När det blir kväll och jag egentligen är för pigg för att sova men måste tänker jag "OK, antingen går jag och lägger mig och sover, ELLER så går jag och lägger mig och läser lite Dostojevskij." Funkar varje kväll (förutom då man är så trött att raderna flyter ihop.. eller då man kommer till någon passage då någon karaktär har skrivit/diktat ihop en bekännelse/ett poem på tio sidor som ska beskriva något djupt existentiellt eller moraliskt problem.. fast då somnar man desto fortare ändå = problem solved!)



Förövrigt: KUL att du betar dig igenom tokgammal prettolitteratur. Förutom språket med de fantastiskt långa meningarna (som hade fått vilken svenskalärare som helst att gå i taket) och storyn som faktiskt är sjukt bra när man väl kommer in i den, så ger det mycket. Särskilt om man läser DN, som refererar till Dostojevskij i varannan bokrecension. Man ba "ååååh vad badass jag ärrrr...!"

2012-02-09 @ 10:53:53

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0