Vet ni vad jag älskar?


Jag ger er: en moralkaka


En sak som jag börjat älska med mig själv är att jag ibland älskar den såkallade "dåliga" musiken. Ni vet, all den där popmusiken som alla i världen bara spyr sönder? Det som liksom verkligen är extremt OCOOLT att gilla? det som är så frukansvärt kommersiellt och mainstream? Den gillar jag, och jag gillar att jag gillar den. 


Har förut pratat om mainstream, och jag tycker fortfarande att hatet emot detta är ett underligt fenomen. Varför ska alla känna såpass starka känslor emot det? Jag tror inte ens att såpass många ogillar det, det är bara det att om man säger att man gillar det och inte kan bära upp det, så blir man ocool. VARFÖR? Jag blir liksom på riktigt förbannad. Jag tycker att man kan ogilla och hata musik, men när man går över till att tycka att andra människor inte får tycka om det, ja det är då jag blir förbannad.


Det finns mycket större saker att irritera sig på i världen, men diskrimination infinner sig i väl som de stora sakerna som de små, och jag fick så ONT I HJÄRTAT efter att jag i negativ ton påpekat min lillasysters musik. Hon lyssnar inte längre på vissa av dem låtarna, och IT KILLS ME.


Låt oss vara för fan som vi är, på alla sätt. Man kan tycka, men inte trycka ner. Jag har lärt mig min läxa, så jävla hårt, och jag ska göra mitt bästa att inte bete mig på det sättet EVER AGAIN.


I sign out

Kommentarer
Postat av: Johanna

Du är så KLOK!

2012-03-19 @ 23:13:09
URL: http://denfumlandebodeln.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0