Eurovision semi dag (!!!!!)


Är SKITNERVÖS. Hatar att jag bryr mig. Hatar tävlingar, men det kommer nog gå bra tror jag. eller HOPPAS JAG. Mitt hjärta pallar inte sånt här. Måste vara så här resten av Sveriges killar känner för hockey-VM? Känner mig plötsligt väldigt ocool..


I alla fall, här är mina gissningar för kvällen semi! (vill poängtera att jag kommer vilja ändra mig när jag ser det ikväll. Gjorde det i tisdags, nailade 9 av 10 finalister då. Kind of awesome är jag?? Har dock inget bevis till detta.........)


1. Serbien - De placerar sig alltid bra, brukar bero på att de skickar bra musik, vilket de även gjort i år. De kommer DEFINITIVT komma top 8 i finalen.
2. Bosnien-Herzegovina - De kommer komma till final. De e fint, och de är ifrån balkan
3. Turkiet - De går alltid vidare, och folk tycker tydligen det är en bra låt. Jag blir arg av denna, för den är så DÅLIG. Jag vill slå honom. Hårt.
4. Sverige - Uppenbart. Vi är favorittippade överallt
5. Ukraina - ÄR JÄTTETVEKISH. De är alltid i final, och top 10, men europa är jävligt evil ibland. De skickade till exempel inte Norge till final förra året. Vill inte tro att det var för att hon var svart och sjöng på swahili, men det gör jag.
6. Estland - Årets näst bästa låt. Borde komma till final, om jurygrupperna gör sitt jobb (!!)
7. Norge - Lite orientalisk feeling blandat med västerländsk pop. Borde ge alla något att gilla? Han är la ganska attraktiv också, det får han nog röster på.
8. Nederländerna - Röstar HELT med hjärtat nu. Den MÅSTE gå vidare.
9. Slovenien - En fin ballad, kommer nog falla folk i smaken, typ. Är dock SJUKT osäker. (Kan liksom lika gärna bli makedonien)
10. Slovakien - Om alla rockerzz samlas samman (om det nu finns några sådana i esc-sammanhang??) De ska la få sitt med, antar jag.


there u have it

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0