hejjelihuuu i hålan

Sitter och avnjuter det underbart vackra vädret vi har idag. Det är dystert, det är blött, det är ljummet, det är vackert. Jag tycker det är konstigt att mänskligheten bara bestämt sig för att ogilla när det regnar. Visst, jag vill nog hellre ha sol de flesta dagarna på året (inte något som man i svea rike skäms bort med direkt) men när det kommer låg- eller högtryck med en svepande regnskvätt, så blir ju alla färger ute så mycket KLARARE och DJUPARE. Hur kan man hata det så mycket? Plus att ljudet av regn kan vara det vackraste/lugnande ljudet på planeten jorden?? Jag sitter här vid matbordet och tittar ut på grannens baksida. Alla växter is going bananas och tar stratediskt upp boxningshandskarna för att avgöra om vem som slår ut först. Den som är störst, bäst och VACKRAST. Har sagt ordet vackert ett flertal gångern nu, but imma be just tellin' da truuthh. Nu är min potatis/purjolök/champinjon-soppa snart klar. MMMMMMMMMMMMMMMMMMMmmmmmmmmmmmmmmMMMMMmMmmmmmmmMMmmmMMMMmm.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0