Dag två i skolan

Så var den första riktiga föreläsningen över. Det gick bra, men nu börjar jag känna stressen över hur man egentligen ska hinna läsa 14 kapitel, samt två artiklar tills på torsdag? Sedan börja om igen och läsa x antal sidor till fredag och sedan ha ett seminarie till helt andra saker? Jag hänger inte med riktigt i hur de faktiskt planerat upp detta. Känns tämligen orimligt. Men jag är ledig imorn från föreläsningar, får hitta något casual ställe att placera min bakdel på, och sedan göra mitt bästa. Jag försöker med all min kraft bibehålla min positiva anda, jag har ju en tendens att kunna bli relativt bitter HEhhEeehh


Önska mig lycka till


Kommentarer
Postat av: brobban

Världsvan som jag är så vet jag att vissa lärosäten delar ut tonvis av uppgifter som tar helt orimliga antal timmar att plöja igenom. Du får helt enkelt försöka ta det lite piano samtidigt som du klurar ut vad som är "viktigt"; banka in det i skallen och skita i resten. Det svåra är ju just att veta vad som är viktigt, men det löser du. Tid läker alla sår osv.

För övrigt är du kalas på att leverera blogginlägg - jag gillar!

2012-09-04 @ 15:34:56

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0