Så där jaa

 
Okey, NU kommer ett riktigt inlägg om livet i staden Uppsala. En liten utvärdering samt en beskrivning utav de här ungefär fem dygn jag spenderat här. Vill be om ursäkt ännu en gång för att jag varit så dålig här, det är ju nuuuu vi ska blogga som mest för att vi den lilla sötma ifrån varandra som vi behöver för att känna oss tillfreds med livet
 
 
Anywhoo, dagarna har hittills varit relativt fillsmäckade med små ärendet och upptåg. De första dagarna innehöll mest bara en massa letande till en massa platser, typ en brevlåda?? Sånna saker vet man ju inte för faan. Känns som att jag just nu har en ohållbar tight relation med min telefon, men den kan ju lösa ALLA min små löjliga problem!! Jag hittade ju till exempel en brevlåda. Skönt liv. Nu känner jag dock att jag har en liiiiten inblick i hur centrum ser ut här. Jag kan typ en gata, något torg, men mitt kunnande om nationernas utplaseringar gör att jag får saker och ting att fungera
 
 
Insparken är ju som ni säkert förstått i full rulle. Hittills har det varit väldigt kul. Lärarinsparkens tema är högtider och jag hamnade då i den grupp som i två veckor nu ska fira kräftskiva. Detta innebär oändligt många sånger om kräftor+snapps+dill, egna gjorda klor, och olika slags hattar. Vill man vara extra spexig målar man sig röd. Känner att jag inte är riktigt där än. Torsdagskvällen bjöd på då inledande namnlekar osv, fika och sedan besöktes gästrike-hälsinge nation för att umgås. Fredagen bjöd på stadsvandring för att sedan sluta på värmlands nation. Det regnade hela dagen: Skönt. Igår var det förfesttävling uppe på fogstahusens tak och sedan utgång på V-dala. Det regnade typ hela dagen: Skönt. Hittills känns dock allt väldigt bra, och jag trivs bland mina nyfunna kamrater, liksom SEEEE. Det löste sig IGEN. Dock finns en viss nervositet då jag ännu inte snackat med någon som ska läsa geografi, jag har liksom inte hittat NÅGON. Så är ganska nervös inför skolstarten imorn. Tänk om alla är underliga?? Vi får hoppas på det bästa helt enkelt.
 
 
Ja, vad mer kan man säga? Uppsala är fint som bare fan, det är massa studenter överallt och det känns som att det alltid finns något som händer. Detta trodde jag skulle stressa mig, men hittills känner jag mig lugn i blodpumpen.
 
 
Sedan angående mitt hår. Det är ej avrakat. Jag drog ett litet skämt där. Det var kul...
 
 
Nu ska jag pallra mig iväg mot en lägenhetsvisning, och jag hoppas NI ALLA HAR DET BRA. 
 
 
Tack för mig !
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0