Tenta-ångest, tristess och synder

 
De sista tre dagarna innan en tenta, är bland de värsta som finns. Man läser, och läser och läser, och ÄVEN fast man känner att man förstår, så är det ju inte säkert att man kan det sen. Det är det typiska scenariot, "Jahaa, ja men då är det ju logiskt". Man kommer till nästa sida. "Jahaaaaaa, ja men då förstår jag". I och med ett ett nytt jaha-moment steg på, så steg den andra ut. Så när man ska kolla sig själv. Repetera osv, så kan man ingenting, för den informationen gick ju när den andra kom.
 
 
Jag är ju dock en person som tror på "The power u get when seeted in a tentasal". Man fokuserar, PÅ RIKTIGT, man läser frågorna, PÅ RIKTIGT, man tänker, PÅ RIKTIGT. Så, med detta i bakhuvudet, så är det ju bäst att jag bara läser och läser och läser, för att jag på tentatillfället ska ha en möjlighet att bläddra i hjärnkontoret. Försöka stänga dörren efter varje jaha.moment helt enkelt. Låsa in dem i källaren, i olika celler, tills de inte orkar mer och bara delar med sig utav sin kunskap. Det är så det får bli.
 
 
För övrigt är jag ensam här hemma. Fett, jävla tråkigt har jag. Linn sa att hon kommer snart. Då får jag berätta om mina synder. en burk cola och lite chips. SHHHHHHHHH, SÄG INGET TILL HENNE
 
 
and im out
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0