Rust or gold

 
Hejsan kära vänner, ni alla där ute som är som är så där bra att ni ibland känns som enda anledningen till att jag vill åka hem i sommar. Nu sitter jag och Linn i köket. Hon är ledig efter att tentan vart skriven igår. Jag bara ignorerar studierna: Skönt. 
 
 
Idag bestämde jag, Josefina och Filip oss för att överraska Martin med att dyka upp på hans match. Kommer dit, han är inte där. Han är hemma och sjuk. 60kr well spent. Vi går istället och tar en kaffe i en classy gränd där atmosfären skriker åt oss att endast föra mogna konversationer. Vi försökte, gick sådär. Sedan tog jag mig min väg mot stadium och köpte mig mitt första par converse IN MA LIFE. Kändes mainstream, och är än ej övertygad över dess storhet, men de lär la övertyga mig snart. Sedan har jag även idag känt mig ful. Oskön känsla??? Inte ens Lay your love on me hjälpte, det gör den ju alltid annars?
 
 
I övrigt så känns livet lite knappt. Ska flytta till flogsta typ nästa vecka, hämta nycklarna på måndag. Känns kul men trist att flytta från Fille och Linnis, men Linn kommer återfinnas i stan, Filip med martin vid eko, och josefina flyttar ju även hon till flogsta i sommar. Allt är därmed egentligen ok. Sedan är jag opepp på att bo hemma i sommar. Vill inte krypa på väggarna och skapa onödiga bråk med moder och far, but its gonna happen. Great personality trait. Är nervös över Ikea. Vill så gärna ha jobbet och få känna mig lite kapabel att ta mig ut i arbetslivet. En värld jag som mest känt mig utanför. Våren och allt som medför ger dock också själen en extra kick, och hjälper känslodippar att endast bli grunda och kortvariga.
 
 
Vad mer har jag att dela med mig utav? Egentligen säkert massor. Vi grilla igår och kolla "gladiator", det var great. skulle också berätta om min valborgseftermiddag/kväll som urartade sig till att bli en utav de jobbigaste i mitt liv. Long story, tar den SNART. Lovar.
 
 
Sedan igen vill jag bara tipsa tipsa tipsa om Haim. De är fantastiska, HOPPAS NI LYSSNAR. Vill trycka ner det i era halsar, för de är the shit in ma life just nu, så om ni inte vill göra det för er, gör det för mig. Mitt tjat kommer från ett kärleksfullt place
 
Haim – Falling
Haim – Don't Save Me
Haim – Go Slow
Haim – Falling - Duke Dumont Remix
Haim – Send Me Down
Haim – Haim - Forever - Lindstrøm & Prins Thomas Remix
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0