Låttexter

 
OKEY, kanske är det vinet, men jag bara KÄNNER att jag vill ta upp några textrader inom vissa låtar som bara tär/försvagar/förgyller/förtrollar/förstärker/förstör själen med sina utvalda ord som jag känner är fullkomligt relateringbara och bara RÄTT.
 
 
Exempel 1: Veronica Maggio - Bas gillar hörn
 
Jag viker servetten. Vet inte hur jag ska känna. Jag letar i rummet efter någon att ta med mig hem så att du börjar förstå. Att det kanske borde va du och jag ändå.
 
Försöker va hård, men alla förstår. Jag knyter min hand i fickan och går. Jag står här i kön, och bråkar och stör, men jag gillar dig som bas gillar hörn.
 
 
Exempel 2: Säkert - Får jag
 
Sen när vi har gått en timme, kan vi sitta på en bar. Se hockeyn på dovas utan att se hockyn på dovas. Får jag luta mig närmre precis när det blir 2 - 0 till Finland. Får jag köpa en öl till som vi gör i norrlands inland. När vi inte kan förklara hur gärna vi vill sitta kvar. Precis så här. Kan vi gå till en bar.
 
 
Exempel 3: Bon Iver - Holocene
 
And at once I knew I was not magnificent
 
 
Exempel 4: Coldplay - Death and all his friends
 
No, I dont want a battle from beginng to end. I dont want a cycle och recycled revange. I dont want to follow death and all of his friends.
 
Alltså, det var egentligen bara det jag ville säga. Så känn texterna och ba KÄNN dem. Nu ska jag sova. Im that person.

Kommentarer
Postat av: Johanna

Älskar typ exakt samma rader.

2013-11-24 @ 01:42:54

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0