To who do compare me? Recreate to mold me

 
Nu är jag något som jag kallar för "mellan-kurser", vilket innebär att ett ton av stress förflyttats från mina axlar, och man gaddar upp för att ladda om. Visserligen har jag min kvällskurs som sitter likt en hök och stirrar ner mig, men jag väljer att medvetet ignorera den tills jag har lust att göra den där hemuppgiften som ska in på onsdag(?). Det är ju lite mycket på en gång nu. Praktiken tog otroligt mycket energi ur kroppen. Kursen har precis avslutats. Kvällskursen börjar sammanfatta sig, och ska resultera i en hemuppgift och en tenta. Generalarbetet är i full gång, och snart borde vi vara näst intill klara med vårinsparken (VA??). Jag har ett känslomässigt liv som svajar och vevar, och jag försöker hålla mig på rätt kurs med relevans och realism i fokus. Jag försöker hålla mig i rätt perspektiv och hoppa över groparna. Jag har ett spex som jag ska genomföra på fredag. Alltså, jag ska hålla på framför 100pers och ba vara rolig(????). Hoppas de också tycker det, för bekräftelse är ju det som keeps me sane and alive. 
 
 
Just nu tittar jag på Så mycket bättre och har grinat lite mellan låtarna, som man ska göra. Dricker lite vin i ljuset av min blåa, och hör och häpna, RÖDA ljusslinga. yes, jag har uppgraderat mig. Det ger rummet ett sken av lila, vilket gör att livet känns mysigare, än tidigare kallt och blått. Jag funderar på att ta mig till stan och gå till v-dala, men jag tror att jag mår bäst av att bara sitta kvar, somna tidigt och ta hand om lillsjälen. Livet är ju dock en öppen bok, och vem vet vad som händer när glaset är slut?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0