Bös

 
Jag vaknar i sängen efter att jag fullt och helt medvetet legat kvar längre än vad jag kvällen innan bestämt. Men skitsamma. Detta är min lediga dag under påskhelgen, så IMMA NJUTA. Bestämmer mig för att gå all in på frukosten. Av en slump så hade jag liksom allt som e nice på en hotellfrukost. La ner tid på att på mitt bacon prcis rätt, äggen kokta till precis rätt konsistens, skar upp grönsaker te mackorna, mackorna som va DYRT dumpsterbröd min korridorare kirrat men gav till mig pga hon åkte till föräldrarna. Sedan min ica basic ost. Billig och sjukt god(??? vet inte om billligheten är det som gör att min hjärna tycker den är god. Är förvirrad) Hade en liten sipp yougurt. Detta avnjöt jag med två härliga koppar kaffe med mellanmjölk. Blev så mätt att jag var tvungen att lägga mig igen. That feelin.
 
Så nu har jag väl firat min påsk I guess. Det är trist, för jag vet att de ska elda och mysa i skogen, i stugan,familjen där i väst. Men det är som det är. Välkommen till vuxenlivet där jobbet tar för mycket plats än vad man är bekväm med. Kan tillägga att jag bara jobbar varannan helg, och bara 11 timmar. Jag borde inte klaga.
 
Men det blir lite ansträngande ibland. Har precis avslutat två ganska tunga och första kurser i svenskan. Grammatiken Var schemalagt ungefär hela tiden, och hade helt oförståerliga mängder övningar. Jag gjorde dock nästan alla, var på nästan alla föreläsningar och fixade mig ett underbart godkänt. Så himla nöjd. Utbildad språkpolis (säh.) Den andra kursen tvingade mer produktion ur en, och hemtentan som lämnades in förra veckan var UTTÖMMANDE. men den blev klar, väntar fortfarande på betyg (håller tummarna osv)
 
Annars in life då? Ja, det händer väl saker, men inget som känns utöver det normala. Det är liksom samma. Vilket är trist. För att motverka de feelingz jag annars i samma känslomässiga situation brukar få dras med, så har jag börjat träna. I snart en månad har jag fyra gånger i veckan (JAG VET VAD HÄNDER MED MIG) simmat på det allmäna badhuset här i Uppsala. Där har jag simmat längd efter längd bredvid gubbar och gummor på vattengympa och kännt att jag kunnat bygga upp någon form av självförtroende. Jag har inga muskler, eller kondition men däremot en saftig liten bilring. Och det får man liksom ha där. Har till och med köpt simglasögon. Ser man cool och snabb ut, kanske man blir det, tänkte jag. Väldigt skönt dock.
 
Sprang idag också. DET VAR EN UPPLEVELSE. Man glömmer typ bort hur jävla sjukt jobbigt det är. Det är fan stört vad det sätter press på de små musklerna man har. Måste dock berätta det dummaste. Min telefon är ju sönder, så kan ej lyssna med hörlurar från just mobilen. Detta suger, men istället dras jag runt med min ipad, vilket funkar för mig, men ALLA tycker är så SJUKT KUL. Jag tycker det är en rimlig lösning. När man springer så vill man ju dock ha musik, för annars, HUR ÖVERLEVER MAN?? det gör man inte. Så hur ska jag få musik till när jag ska springa? Jo, geniet som jag är så tog jag plattan, la den i en tygpåse, och bar denna som en ryggsäck. Jag vågade dock inte visa det för allmänheten, så hade en tröja över. MEN, så nöjd över min lösning. Det må va ganska konstigt, men ibland for man ba do what you got to do. Tror heller inte det syntes, men samtidigt, VEM BRYR SIG. 
 
Hjälp vad jag skriver. Har ni ens hunnit med så här långt?
 
På många sätt känns det liiiiiite som att jag börjat få ihop mitt liv (ytligt i alla fall). Jag börjar reflektera till en större grad runt tvättning, städing och att hålla i ordning. Har köpt växter som ingen än har dött pga jag tänker på de som liven. Jag har börjat se över min matvanor, drickvanor och ba vanor. Kanske inga stora omvälvande uppenbarelser, men dett känns som ett jäkla steg mot min inre mognad osv. appropå mognad. Har fyllt 23 år. Det känns bra, men ändå trist att sakta vandra ifrån ens ungdom. eller något. Jag är ju inte gammal, men ju längre tiden går, desto mer trodde man att man vid det här laget skulle ha åstadkommit och genomgått. eller något. Syftar nog egentligen bara till det emotionella. Väldigt töntigt, men kärlek borde få knacka på min dörr också snart. Vi får se. Håller mig ju busy.
 
Just ja, håller ju också på med kåren. Traskar runt på en massa möten, och lär mig massor. Känner faktiskt att jag blir smartare oc växer med erfarenheterna jag får. Ska söka till ordförande i maj. Vi får se hur det går. 
 
Nu ska min långfredag gå vidare mot ica. Mjölken är slut, och så kan vi inte ha det. Funderar på om jag ska unna mig godis. Vet inte än. Har sett om hela säsong två av OITNB, och måste nu hitta något annat att titta på ikväll pga alla friends är i andra delar av Sverige pga påsk. Ska dock tvätta jobbkläderna ikväll, tvättid klockan 20.00. Lovin' it. Kanske bara blir lets dance och Kejsaren av portugalien. Läser den i nya litteraturkursen, DEN ÄR SÅ BRA, och hitta en upplaga från 1929, så känner mig också cool. Hade jag orkat hade jag tagit bild på boken, så fin är den.
 
MEN HEJ DÅ PÅ ER, om ni ens fortfarande läser här. FÖRLÅT FÖR ATT JAG ALDRIG HÖR AV MIG. 
 
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0