40 - 31

 

40. Rebecca & Fiona – Dance

 

Två tämligen coola brudar som i år släppte denna singel ifrån sin skiva. Tycker den liknar deadmau5 - the veldt på det sättet att den inte skriker uppmärksamhet, utan att den håller en bekvämlig nivå genom hela låten. 

 

39. Mumford & sons – Hopeless wanderer

 

Ni undrade säkert när dessa skulle dyka upp, och detta är den första av flera. Jag vet liksom hur jag ska beskriva deras storhet UTAN att låta som ett desperat bieber-fan. De är bara väldigt väldigt väldigt väldigt väldigt bra. Denna låten har sin hetsattack med gitarrerna som sitter så braaa i maggropen.

 

38. Macklemore & Ryan Lewis – Thrift shop (feat. Wanz)

 

När jag lyssnar på denna känner jag mig så jävla G, och jag har ju väldigt svårt för hiphop, men satan vad det är fett. Saxofonen, mannen med basrösten, och att låten INTE handlar om att knulla tjejer med stora rövar. Inte heller om deras dyra prylar. Fett nice. FETT NICE.

 

37. Psy – Gangnam style

 

Alltså, jag känner mig tvungen. Hela grejen är ju ett fenomen, och jag tänker inte vara den som är den som inte lägger märke till det. Hela han är bara kul, och ödmjuk. Man kan ju inte hata? Det går ju inte? "dress classy, dance cheesy". Amen.

 

36. M.I.A. – Bad girls

 

Seeee, lite till gangstahh inom mig sipprar ut. Hon är ball, låten är ball, videon är ball. Allt är BALLT. känner mig ball när jag lyssnar på den, och jag är ju otroligt oball när jag försöker mig på det där med "swag". Har inget "swag", men låten får mig att tro det. Ballt.

 

35. Lana Del Rey - Dark paradise

 

Låt nummer två från THE brud. Låten börjar dramatiskt, sedan kommer beatet, refrängen och man baaa ahhhhh. typ så.

 

34. Marina & the diamonds – Teen Idle

 

Henne här började jag gilla redan vid första skivan, men den andra ÄR bättre. Det är liksom definitionen av bra mainstream pop. Det jag gillar bäst med denna låten är texten. "Feelinn super super super suiiiiiicidaaaaal". Seriöst sitter ju så jävla skönt? Sedan när låten lugnar ner sig och blir jätteöm osv osv osv, ahhhh. punkt. lyyssnaaaaa

 

33. The killers – The way it was

 

Även om jag till viss del var besviken på deras senaste skiva, så är de ju ändå förjävligt bra. Refrängen är det som gör hela låten, och SPECIELLT när de sjunger låtens titel. sammankopplingen av låtens hackande och sången e ba genialiskt. Låten är för övrigt otroligt trevlig att vandra till inne i stan, bland folk. Man ba "If I go on with youuuuu..." osv.

 

32. Zebra Katz – Hey ladies

 

Jag kopplar Zebra katz direkt till den lilla lyan inne i centrala uppsala som jag fick möjligheten att bo i av Linn pinn slim. Där uppe passade han bara in så jävla bra, och denna låten är ju sassy like sachaa fiiiiiierceee. och när beatet ökar takten, hehehehehe, märker att jag i detta inlägget inte är speciellt verbal i form av beskrivande ord till hur jag känner, men det är la antingen bara inte en sådan dag, eller bara jävligt svårt att förklara. NICE hur som helst.

 

31. Frank Ocean - Lost

 

Alla tjötar om honom, och det är inget jag klagar över, för han är ju bra. Märker hur min hiphopsida av mig blottas i detta inlägget, även fast denna är mer RnB osv. Men han är smooth, och trots att jag inte (än!!! Börjar göra det nu???) fullit handlöst för skivan så är denna väldigt väldigt bra, och skiljer sig enormt till vad jag kanske normalt lyssnar på nu för tiden.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0