Pluggisen


Känslan just nu:





Som ni ser på bilden, en kille som är trött. Har idag gått igenom glaciala samt fluviala processer. Känns helt okey effektivt. Borde gjort mer. Kanske gör det. Vi får se. Ganska tråkigt inlägg? Jo visst är det. Händer ju INGET intressant när man är instängd i lägenheten. En fågel krockade typ, nästan i fönstret när jag åt frukost. Det va ju visserligen lite latjo. Det är ju inte något som händer varje dag.


Men för att inlägget inte ska avslutas utan att ha gett någon som helst betydelse till någonting, så ska jag dela med mig av min nyfunna (eller rättare sagt, duktigt repeterade) kunskap. Så jag ska svara på en fråga man liksom ALLTID ställer sig själv ÖVERALLT i livet.


Vad är en drumlin????


Svar: En drumlin är en spolformad, glacial avsättning. Består av moränmaterial (bottenmorän ifrån glaciären). Förekommer ofta i svärmar. Bildas parallellt med isrörelsen.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0