Sån är jag

 
Att vara själv är underskattat. Visst, ibland är ju allt så otroligt tråkigt hemma och det finns ingenting att göra (vilket betyder: man har redan läst alla bloggar, kollat fb 1.000.000 gånger, sett alla tv-serier man vill se, det är ingenting dugligt på tv, alla böcker och filmer är tråkiga, det finns ingen rolig mat i kylen, all musik är uttjatad, man kan inte fysiskt sova mer, osv) Jobbigast är det dock när allt hemma känns tråkigt, så leder det också till att man ÄR och inte bara KÄNNER sig ful (Alla kläder man äger är fula/sitter fult, man är tjock, man är fet i hyn, håret lägger sig på endast fel sätt vad man än gör, ögonen vägrar vidga sig så att man ser pigg ut, hållningen har sjunkit even more, man är ful när man ler, man är ful när man, till och med, fösöker vara snygg (man liksom ANSTRÄNGER SIG))
 
 
Men om man bortser ifrån sådana FITTdagar, så kan det vara det bästa som finns. Man kan sitta och bara dagdrömma, strosa runt och allt i världen är så jävla inspirerande. Man kanske sätter sig och tecknar. Kanske sätter sig och rent utav börjar skriva något? Man kanske kör en wild fuledans i de fulaste kläderna man har. Man kanske plötsligt kommer på hur man kan ha de redan existerande kläderna i garderoben. Kanske rent utav klipper man lite? (är inte alltid i rage som jag klipper sönder saker och ting, även om jag tror det har en övervägande majoritet)
 
 
Ikväll är en sådan dag. Sitter med en stor sten i bröstet efter all Utöya-snack. Grinar hela tiden. Satt och lyssnade på fyrverkerierna förut som small i stan, med fötterna på bordet, röven i fåtöljen och i totalt mörker. Satt och tänkte på Uppsala. La mig i sängen och kladdade med pennan. Lyssnade på Lana del rey (såklart). Lyssnade på mumford. Lyssnade på Fiest. Undrar hur mitt liv blir framöver.
 
 
En utav de kvaliteter hos mig som jag älskar. Att jag kan dagdrömma hur länge som helst, och hur långt bort som helst. Nu ska jag kolla BB. Ingen är förvånad.
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0