Uppsala vs Karlstad - Del 1


Dilemma!!!1!! Vart ska jag plugga? Vilken stad är rätt för mig? Jag tog mig ann att försöka hitta för- och nackdelar hos de båda städerna, för att sedan vara säker på att rätt bostadsort valts. Jag försökte väga in några av de viktigaste faktorerna:


Snabbmatställen. Uppenbart, det ska finnas många och nära. Cause when u want it, U WANT IT


Uppsala:

Donken: 4st
Max: 4st
BK: 1st

Snabbmatställe per invånare: 0,000064
Snabbmatstäthet: 0,18



Karlstad:

Donken: 4st
Max: 2st
BK: 2st

Snabbmatställe per invånare: 0,00013
Snabbmatstäthet: 0,27




Slutsats: Utbudet är stort i båda städerna. (IHHHHH!!) Det finns dock fler i Uppsala, det är ju trots allt en större stad. Jag är inte JÄTTEförvånad, osv. DOCK, så är det ju fler människor i Uppsala än Karlstad. Detta gör att Karlstad har fler snabbmatsställen i jämförelse med invånare samr area.

Uppsala: 0 - 1 :Karlstad


Kommentarer
Postat av: Ronjj

Jag har bott i Uppsala i tre år, så vill du ha lite insidertips så kom till mig;D dessutom har Björn pluggat i Karlstad så han kan säkert svara på dina frågor ang den staden, här finns resurserna;D

2012-03-25 @ 19:13:25
Postat av: Linn

Jag dör

2012-03-25 @ 19:46:22

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0