Hej.

 

Vad har du på dig? 

 

Gråa mjukisbrallor med en matchande munktröja. Båda delar är sketna. Många suspekta fläckar.

 

Hur mår du? 

 

Är på bättringsvägen från förkylningen. Är väldigt glad över många saker. Är stressad över praktiken. Inte för att jag tycker det är jobbigt eller att jag inte klarar av det, utan för att plötsligt känns framtiden så verklig och jag känner mig för ung och dum för att ta det ansvaret som läraryrket kräver. Jag intalar mig dock att jag kommer vara klar med utbildning inte förrän om 3½ år, mycket kommer förändras. Plus att allt är nytt. Jag tycker det är jobbigt med saker som är osäkra och nya.

 

Vad önskar du just nu? 

 

Att jag tar igenom mig första praktiken och vuxit av det

 

Vad har du ätit idag? 

 

Pasta med röda linser och spenat. Lite krydda, typ curry och paprika. Inget kaffe än (WHAT?)

 

Vad ska du göra imorrn? 

 

Hålla min första lektion om vad geografi är. Ni vet den där djupa luddiga lektionen i början av varje kurs? Its gonna be so strange, but imma try 2 inspirera skiten ur dem.

 

Och på fredag? 

 

Kanske slumber party hos martin och filip, inget riktigt planerat. Kommer nog vara trött som DÖDEN.

 

Vem saknar du? 

 

Jag saknar min familj hemma. Vill bara ha den där släktträffen då och då, ni vet. Så känns det inte så långt bort. Sedan saknar jag såklart alla bitterfittor, och alla de som befinner sig utomlands. Så fort jag är själv saknar jag någon?

 

Senaste köp? 

 

Vi lagade pizza igår kväll jag, Martin, Filip och Erik. Så vi köpte lite ost, paprika, champisar osv. Ätit mycket vegetariskt det senaste. Im such a good soul.

 

Vad skrattade du senast åt? 

 

Senare samma kväll spelade vi TP, det blev mot slutet verkligen jättekul

 

Vad grät du senast åt? 

 

30 minuter sedan. Kollade på ”Så mycket bättre” som triggade igång det ganska brutalt. Sedan lät jag det bara fortsätta, och ny känner jag mig ganska rensad på alla dumma tankar

 

Vem sov du senast med? 

 

HAH, lets not talk about it.

 

Vad läser du just nu? 

 

7an -9ans lärobok i geografi. SÅ BASIC?? Hur ska jag kunna begränsa mig själv??

 

Senast sedda film? 

 

Det är nog kill bill 2

 

Vilken svordom använder du mest? 

 

Fan, jävlar, fuck, fitta, kuk. Hur ska man kunna bestämma sig för endast en?

 

Vem var den senaste som ringde dig? 

 

Måste varit Josefina igår? Jag skulle till Josefin och Yrla och fortsätta måla deras träd på väggen. Skulle kolla med Josefina hur det gått för henne på jobbintervju, sedan skulle hon också till Josefin all of da sudden. GREAT?!

 

Senast 3 inkomna sms? 

 

Haha, igår glömde jag mitt kort för att komma in i min korridor, och de var sent så försökte plinga på men ingen öppna…. Så fick kolla med mina flogsta buddys Josefina och Erik om jag kunde sova hos dem, och sedan gnällde jag till Martin om hur sur jag blev på mig själv. Men no worries. Det kom plötsligt en i min korridor upp för hissen och räddar mitt liv

 

Vad stod de i ditt senaste skickade sms? 

 

"Ringde dock på hos alla, hoppas jag inte precis skapat 11 fiender”. Ångesten över att jag kanske väckt dem med mina påringningar.

 

Vilken är din favoritfrukt? 

 

Alltså. Jag äter skrämmande lite frukt. Men banan är ju gott. Och typ klementin.

 

Vilka kändisar har du blivit jämförd med? 

 

HAHA. Han från mitt i naturen… Annars ingen?

 

Vad är du rädd för? 

 

Hajar, livet, döden, ensamhet, mänskligheten, nya saker, aids, cancer

 

Blir du lätt svartsjuk? 

 

Ja och nej. Jag kan bli en mix av avundsjuk och svartsjuk. Men inte så mycket skulle jag säga.   

Din favoritkaraktär ur en serie? 

 

Just nu Christina i Greys, men det finns ju då många AMAZING. Cameron i modern family typ. Pheobe i Vänner. OSV.

 

Vem skrev senast åt dig på facebookchatten? 

 

Hon jag har praktiken med. Vi pratade om våra lektioner vi ska ha imorgon och i veckan.

 

Vilket språk hade du velat lära dig? 

 

Fjantigt men typ franska. Bara för man vill vara cool och så jävla desireable.

 

Vad för sorts personer faller du för? 

 

Personer som är snälla, roliga, lättsamma och bekväma. Personer som är intressanta och lite svåra att greppa tag om. Personer som tänker kreativt och ser saker på sätt man själv aldrig tänkt på. Personer som vill världen väl, men kan tycka högt och mycket om livet svämmar över men skit. Personer som  drömmer och ger mig trygghet och stabilitet.

 

Vart vill du åka just nu? 

 

Till Island

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0