Lista.

 

Dag 01 – Presentera mig själv
Känner samma som Johanna, men ändå ett lustigt perspektiv att beskriva sig själv, för det låter ju rätt fast fel? Jag heter Tobias, är 21 år gammal och läser till gymnasielärare i geografi i, för stunden, världens bästa stad: Uppsala. Jag är rätt glad och öppen, men också ett emotionellt vrak.Har ganska mycket bekräftelsebehov. Jag är nog ganska rolig också, och har inte problem med att ibland bjuda lite extra på mig själv. Jag gillar pop, och tycker att dysterhet är vackert. Mitt favoritord är melankoli. Min favoriträtt är antingen dillkött, eller köttbullar med mos. Min favoritfärg har varit blå hela mitt liv, men har börjat gilla grön allt mer. Gillar att se mig själv som kreativ, även fast jag kanske inte är det så himla mycket ändå, men är i alla fall medioker. 


Dag 02 – Min första kärlek
Har ett vagt minne av den gången jag insåg att jag älskade min familj väldigt mycket, och hur ledsen jag skulle bli om de dog. Gissar på en ålder runt 8-9 år? Började gråta, och mamma tröstade mig. Då insåg jag att jag var älskad tillbaka. Lustigt när man bara inser känslor?

Dag 03 – Mina föräldrar
Tror jag var runt fem när de skildes. Har inget minne från det, och tror inte det traumatiserade mig något större. På det sättet är mina föräldrar bra. De har liksom alltid satt oss kids first. Även fast vi är olika, eller bara väldigt lika, så vet man att man kan ringa om hjälp och ba få overloaden av den. Mina föräldrar är goda människor som tänker på andra, och tar hand om dem. De har alltid låtit mig vara den jag är.

Dag 04 – Det här åt jag i dag

Åt två ägg till frukost, med en kopp kaffe till. Till lunch åt jag en kexchoklad. Till middag åt jag tacofärs med vitkål, spenat och gräddfil. Ikväll blir det nog nudlar, like always<333


Dag 05 – Vad är kärlek?
Beror på vad man tänker på. Citerar lite halvt Håkan H med att säga att det kan vara när man känner så mycket att man nästan exploderar och liksom hoppar på lyckomoln, eller när man exploderar och livet make no sence. Kärlek kan vara när man en söndagskväll trängs i en soffa med sina bästa vänner och kollar på film. Jag tror den starkaste kärleken finns mellan levande varelser. Säger man att man älskar pengar, så tror jag att man är väldigt ensam.

Dag 06 – Min dag
Vaknade med ett ding, en minut innan klockan ringde (#standard #scary). Mådde bra. Möttes av motvind till skolan. Mådde mindre bra. Hade ett seminarie med en föreläsare jag tycker mycket bra om. Mådde bra. Kom hem, svettig som fan. Mådde mindre bra. Tog en powernap. Mådde bra.

Dag 07 – Min bästa vän
Har nog aldrig haft en bästa vän, för jag har alltid haft flera jag kan lita på, och nu känns det som att jag har så många goda vänner att jag blir rädd att jag skäms bort. TÄNK OM NI FÖRSVINNER?

Dag 08 – Ett ögonblick
Hittade i veckan en låt som drog mig tillbaka till nittiotalet, med minnen om känslor och sinnesintryck som kändes tagna ur nuet. Låten gav så otroligt mycket av min barndom, att jag lipa lite. No shame.

Donna Lewis – I Love You Always Forever

Dag 09 – Min tro
Skulle vilja tro på mer, men jag tror mest bara på att man ska leva tills man dör, och att det inte finns någon annan än du själv, samhället och naturen som formar livet. Livet är tillfälligheter som knyter samman människor och skapar livshistorier. Livet har ingen mening, utan jag tror nog på en ganska steril biologisk förklaring till att man lever.

Dag 10 – Det här hade jag på mig i dag
gråa jeans, en grön tisha, en svart luvtröja

Dag 11 – Mina syskon
Sju stycken som på olika sätt hamnat i mitt liv. Vissa träffar jag mer än andra, men hoppas att vi i framtiden har en kontakt som fortfarande innebär att vi träffas och hör av oss. Vad gör vi alla i framtiden? Vad jobbar alla med? Vart bor alla? So much 2 find out???

Dag 12 – I min handväska
Har ingen handväska, men en ryggsäck som just nu innehåller: Böcker, böcker, böcker böcker osv. Har tenta nästa vecka. AAAHHHAHAHAHAHHHHHAAAAAAAAAAAAAAAA

Dag 13 – Den här veckan
Ska jag plugga massor. På lördag ska vi skippa en lärargasque och chilla hemma hos Josefin med egenlagad mat, sedan drar vi och dansar på släppet. På söndag ska jag rehabiliteras.

Dag 14 – Vad hade jag på mig i dag?
Told you

Dag 15 – Mina drömmar
Jag vill bli stört lycklig, sedan vet jag inte hur man blir det, men då antar jag att mina drömmar är allt som leder fram till det.


Dag 16 – Min första kyss
Tror det var i typ tredje klass. Kanske tidigare. Var nog någon lek-grej. Typ snurra flaskan. Kommer inte ihåg vem det kan ha varit. (Im such a slut)

Dag 17 – Mitt favoritminne
PASS. Eller typ min indiansommar. Det är ett väldigt fint minne. Eller fan, det finns så himla mycket, men tror jag väljer något från när jag var liten. Tror de har  mest sentimentalt värde för mig, även fast det är mycket som hänt efter som har varit förjävla bra.

Dag 18 – Min favoritfödelsedag
Ingen aning??? Men tror de alltid varit bra. Förra året var jag fantastiskt nöjd, året innan med, även året innan det. Jag tror det fortsätter så?

Dag 19 – Detta ångrar jag
Alltså. Jag tänker inte ens gå in på detta. Låt oss inte gräva hål.

Dag 20 – Den här månaden
Har varit otroligt bra. Jag vet att jag kanske tjatar, men jag trivs så bra i Uppsala. Insparken var hetsig, men otroligt kul. Skolan är luddig, men samtidigt väldigt intressant. Jag har lärt känna nya människor, men inte förlorat några gamla. Ne, september har varit skitnice, och jag har varit förjävla nöjd.

Dag 21 – Ett annat ögonblick
Jag vet inte, men jag är nog inte så beroende utav kroppskontakt när det kommer till mellan kompisar eller familjen, men när man verkligen behöver en kram, och man får det. Vad bitar kan falla på plats och bli bra igen då?

Dag 22 – Det här upprör mig
Personer som tycker man diskuterar jämställdhet för mycket. Personer som inte håller med om jämställdhet. Att samhället inte är jämställt. Att jämställdhet måste förklaras. Folk som tror sig göra sig själva större, genom att trycka ner andra. Onödigt tjöt. Hets. Motvind. SD osv.

Dag 23 – Det här får mig att må bättre
Snälla människor som vill väl och är omtänksamma. Det är fan det finaste som finns. Personer som är omhändertagande och trygga. Personer som vågar säga vad de känner, fint som fult. När jag ska stanna hemma hela dagen, och det regnar ute. Musik. En nyöppnad dillchipspåse som fortfarande är lite kall från promenaden från Ica och hem, och är så där bleka och goda. När tiden fullkomligt försvinner en utekväll för att man skrattat och dansat bort alla bekymmer in i en jämn go fylla. När folk säger att man är bra. När folk bryr sig om en. När man får det man behöver utan att fråga.

Dag 24 – Det här får mig att gråta
HAHA. Allt. Mest Les Miserables, men allt annat också. Gråter mest för att saker är bra/fint/roligt. Men filmer, musik, drömmar, personer

Dag 25 – En första
Första gången jag träffade er bitterfittor. Hos Marigona. Tänk om jag då visste det jag vet nu? Första gången jag träffade mina Uppsalapepps. På insparken HT12. Tänk om jag då visste det jag vet nu?

Dag 26 – Mina rädslor
Jag har den senaste tiden blivit allt mer rädd för att dö, inte för att det kommer göra ont, utan att jag inte hunnit med att leva och vill inte dö. Jag är rädd att alla runt omkring mig ska dö. Jag är rädd för att aldrig få en besvarad kärlek. Jag är rädd för att bli ensam. Jag är orimligt rädd för hajar.  

Dag 27 – Min favoritplats
Sängen. Sommarstugan

Dag 28 – Det här saknar jag
Att kunna lyssna på musik på min iphone(!!!!!!!!) och de som bor någon annanstans än uppsala

Dag 29 – Mina ambitioner

Har inga. Jo, men rimliga. Inga speciella ting. Göra mitt bästa i livet typ.

Dag 30 – Ett sista ögonblick
Nu ska jag till Ica bäst och handla dillchips.

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0