Pluggstress och mys

 
Alltså. Det är så tråkigt att plugga, när pluggandet näst intill bara innefattar att man ska plöja sidor. Sida efter sida med text som tillslut bara blir en stor gröt. Plus att jag läser långsamt och förlorar koncentrationen direkt. Vill inte ha tenta på tisdag. Kommer bli jättejobbigt fram tills dess, men jag ska göra mitt bästa, så får det bli som det blir!
 
 
Igår gick jag upp runt tioish och cyklade till engelska parken för lite plugg med gymnasielärarna. Blev att vi istället pratade i fyra timmar. Skönt att alla är lika oambitiösa. Därefter åkte jag, Martin, Filip och Josefina ut i skogen för att plocka svamp. Vi hittade tio kantareller. Inte livets vinst, men fantastiskt skönt att traska runt i en stilla skog, i duggregn. Jag plockade istället lingon. Tror jag ska göra mig en sylt av det. Kommer bli jättetrevligt?? Och blir den god kommer jag vara superstolt, liksom så huslig? Efter bärplockandet köpte vi snabbmat och öl, och spelade sedan tp då Elina och anslöt. Så fruktansvärt mysig dag.
 
 
Har jag sagt att jag börjat en kvällskurs? I meterologi och klimatologi. Är orimligt peppad. Hoppas föreläsaren är bra och att det blir typ ASINTRESSANT. Fingers crossed
 
 
Idag får jag min lön för all extratid och all jobb i Augusti. Plus csn. Mitt tomma konto har nu mer pengar än jag någonsin ägt. Underlig känsla.
 
 
Nej. Jag ska inte skriva mer, utan LÄSA (fml). Vi hörs och ses osv
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0