Närmare två dygn

 
Igår vaknade jag, och kände mig typ fortfarande bakis. Fick DRA mig ut ur sängen, gör det alldeless för sent och får därmed ta bussen. Sticker direkt till humlan på eko och köper mig en stor kaffe. Klunkar i mig halva denna och sen, sen kommer flytet. Har en föreläsning om olika beräkningar som kan vara nödvändiga att kunna i Excel. Liksom, inte ett program man är helt ovan med, men ett program man kan för lite utav. Dock sker allt fullkomligt smooth. Inga probs. Hjälper andra. Kommer hem, skriver en sammanfattning om alla steg på tre sidor. Kommer på hur jag ska lösa problematiken med att jag inte kan få klart min film jag suttit och klippt med ett tag. Det tar lång tid, ish fem timmar, men shit gets done. Får ett sms från filip om att kolla film hos dem. Tar mig till luthagsesplanaden. Inser då att jag glömt äta. Har endast druckit min stora kaffe under dagen. Jag kommer dit och vi bestämmer oss för att göra en kladdkaka, medans jag klunkar i mig saft, zingo och annat sött för att undvika en kortslutning. Det blir ingen film, men lite casual häng. Jag kommer hem. Är långt ifrån trött. Inte ens lite. Mest lite orolig. Kanske för allt socker jag precis fått i mig på en tom mage, kanske annat. Tittar på lite house of cards. Ger sovandet en chans. Inget. Tittar lite till. Får ett mail. Har fått ett korridorsrum på studentvägen. Blir SUPERGLAD. Inser att jag fått i hus 24. Alltså samma hus som Erik precis flyttade till, och där Matilda redan bor. Vad är oddsen?? Då klockan är ish 03.00 på natten, så känns det meningslöst att smsa och kolla vad mitt rumsnummer betyder. Har jag fått bottenplan? Samma korridor som de andra? Googlar, och googlar, men kommer inte fram till någonting. Klockan är nu 04.00, och jag är fortfarande inte trött. Mer stressad. Stressad över flytten, för plötsligt är det en till sak som måste tas tag i, men detta VILL jag ju samtidigt. Försöker lugna mig. Tittar på lite mer house of cards. Oh, verkligen en bra serie. Så obehaglig ibland. Har kommit fram till att Frank är inte alls god. Försöker sova igen. Inget. Beslutar mig för att ta en dusch. Gör så. Tar en lång dusch. Tvättar håret flera gånger med ett schampoo jag inte visste att jag hade. Lägger mig i sängen, naken och blöt, gjorde en lite halvdant torkning. Kändes onödigt när jag ändå inte var påväg någonstans. Fortfarande pigg. Tittar på mer house of cards. Skickar tillslut iväg sms till Erik coh Matilda. Då är klockan halv sju. såklart att de är vakna?! Jag bor på översta våningen, i korridoren bredvid Erik, och korridoren över Matilda. Så nöjd med det. Klockan blir mer och mer, och tillslut så plinga telefonen till. Klockan är nu runt tio, och Filip och Martin ska till Ikea, och jag hakar på. Vi traskar runt, jag köper mig två vävda lådor, vi köper oss korv och sätter oss i vårsolen. Pratar. Jag blir avlämnad, och sedan dess har jag tittat på house of cards, looking, girls och top model sverige. Fortfarande ingen sömn, och jag är fortfarande inte trött. Vad är det med mig? Borde jag vara orolig? Varför kan jag inte slappna av? 
 
 
Varför, varför, varför förstår jag mig inte på meningen?
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0