Gänget femtioplussare


Tjenaree lirare


Vilken dag.. För en person som är relativt lat, så har jag rört jävligt mycket på mig idag. Både genom fysiskt arbete, men också geografiskt sett. Känns då, per automatik, som en dag med full fart, men sam sagt. Jag är ju av den lata arten. Allt är relativt osv.


Detta är dock inte meningen med denna uppdatering...


Dagens stora frågetecken antydde man liksom skulle uppstå medans jag skrev tenta. Nej, så var inte fallet. Det var redan klockan ca 06.30 på bussen mor Göteborg. Efter att ha gått till tågstationen (I -18 grader!!!!!) så kommer jag in och gör mig som hemmastadd. Lägger mig i fosterställning över två säten. Lycklig grabb. I Lilla Edet stiger det på fem par i 50-årsåldern. De är berusade. De sjunger visor och pratar högt. Tror ingen än dem själva uppskattade det, men det var för tidigt för ett osvenskt beteende. Jag funderar istället på vad deras historia är. 


De är berusade. De har druckigt. Är de påväg ifrån en fest i Lilla edet och ska hem till Götet? Kanske, men varför skulle man åka till Lilla Edet på fest? Känns förvrängt? och om de nu ska hem ifrån en fest, varför tar de då en pilsner till???


Jag strycker detta alternativ. De är inte påväg ifrån någonstans.


Är de istället påväg till någon fest? Något nytt, modernt om att man ska supa mitt på dagen? (LÅTER EPISKT) Jag tvivlar dock på att de är medlemar av "Sveriges hippaste coolingar" klubben och tagit någon ny fest-trend till praktiken.. Jag är fördomsfull, men det är liksom too obvious.. De skulle INTE kvalificera in osv.. ANYWAY. Om de nu är vanliga svenskar. Är det inte lite tidigt att börja förfesta nu?


Jag får inte ihop det. Vart har de varit innan? Vart ska de härnäst? Utomlands? Men de hade ju inga väskor!! Jag dör av nyfikenhet, och jag kommer aldrig att få veta!! VA FAN.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0