densjätteinionde

 
gokväll
 
 
Nu sitter jag och linn efter att jag förklarat hur ologiskt ekonomi egentligen är, och linn då försökt förklara att det ej är det. we agree to diagree. Vad har vi åstadkommit idag? Jag överlevde en relativt tam pubbrunda, och var även relativt pigg denna morgonen efter. Jag traskar iväg och har en trög föreläsning om industilandskapet. Därefter möts jag och linn upp på vg (=Västgöta nation där jag för övrigt är medlem) för en sopplunch. Gulaschsoppa stod på meny och var NICE. Trettiofem kronor och fett, jävla värt. Efter detta möter jag upp insparkskamreter för en komfortabel stund på norrlands nation. Därefter fixar vi oss lite extra rekvisita till morgondagens stohejj, då det är högtidsdag, sedan utgång på värmlands (spermlands) nation. Kommer nog även det bli kul.
 
 
Anywho, dagen fortsätter, jag kommer hem och tar en fin stund i form av en powernap. Idag har också varit en sådan dag då jag inte kännt mig speciellt motiverad till allt som skolan ny i början tryckt på oss. Sedan att min pinkod till studentportalen fuckar med mig lugnar mig inte heller. Andas lite in, andas lite ut. Får la lösa det imorn. Kvällen har i sin storhet inte velat gå min väg, i mitt tycke. Låt mig beskriva min tur till ica. Jag och linn ligger i sängen, as always, och diskuterar vad vi ska köpa för mat. Vi skriver en handlingslista. Medans jag går och handlar, ska Linn tvätta. Jag går iväg, såklart, utan listan och utan cykeln som var tänkt att hjälpa mig få hem allt. När jag inser inne på ica att jag ej har lappen med mig, börjar jag lättcirkulera i affären efter de saker jag kommer ihåg, jag finger linn och kollar vad jag glömt, vilket var typ hälften. Jag tar ett, två, tre, fyra varv till runt affären för jag hittar ju INGENTING. Tillslut har jag bara soyan kvar, och efter jag dragit runt på min 2.000.000 kilo tunga korg bestämmer jag mig för att fråga en som jobbar där om vägledning. Hon hjälpe inte. Hon var ny. K, tänkte jag. Jag tar ett, två, tre, fyra varv till i affären för att hitta en annan som jobbade där. Jag hittar en, och han informerar mig att det ej fanns och att det var slut. Vid detta läge håller jag på att koka över och skulle nog ha kunnat glidtacklat vem som helst som drog ut på processen: att bara fucking ta mig hem. Jag betalar, packar ner varorna, och det är ju NU jag inser att jag inte tog cykeln. Vid detta läge går jag för mig själv och svär. En uppsättning könsord ni alla vet hur den går.
 
 
I all övrighet så funderar jag och linn på att ta en säng som stått utanför lägenheten och skräpat ett bra tag nu. Om nu ingen vill ha den, så kan jag fan ta den. Vi tänkte suga på den karamellen tills imorn.
 
 
Jag önskar er alla lycka och framgång tills nästa gång vi hörs! Om man bortser mina stressmoment så trivs jag väldigt bra i Uppsala hejjså länge
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0