Den tjugofemte maj

 
Jag stiger in i korrisen, kissenödig som vanligt. Idag funkade hissen, det är lite 50/50 med det där. Får äntligen upp nycklarna, springer in på toa. Skönt att sitta ner, och jag börjar ta av mig skorna samt byxorna. Just nu ligger det tre par jeans inne på toalettgolvet. En väldigt underlig/logisk vana.Sätter mig ner i sängen, startar datorn och börjar skriva klart ett arbete som ska vara klar innan tolvslaget. Klockan är 23.40, öppnar en öl. Tar upp dokumentet och texten flyger ur mina fingrar. En halv sida reflektioner om ekotoner är klart. Läser igenom igen. Inga stavfel, och bara stört smart text. Inskickad = 23.55. Vad skönt livet löste sig just i detta fallet.
 
 
Har idag haft en dag med mycket som hänt. Först på ekonomikum vid 10.00 och diskuterar rapporten. Därefter handlade jag upp några kronor för studiebidraget som kom idag. Jag behövde det, så då gjorde jag det. Två tröjor, ett par shorts, och promarkerspennor. Glider hem, glider till josefin, glider till fyrishov. Spelar volleyboll i några timmar. I all min bitterhet jag kännt präglat mig, och som praglar mitt liv fortfarande, de senaste veckorna, så vart jag på riktigt lycklig när vi sprang runt där i sanden, och jag kände mig hel igen. Efter allt detta gick vi sedan och såg The great gatsby. Vilken jävla bra film. Vilken jävla bra film. Vi vandrar hem, alla trötta. Jag och Elina, som bor åt samma håll tar följe. Vi skiljs av.
 
 
Det var kort och gott min dag, vilket var en väldigt bra sådan. Nu är dock kvällen mörk och jag är klarvaken. Hoppas på att få slappna av och sova i natt, men det är ju något som avgörs av ett myntkast. Krona eller klave. Hoppas på en bra dag även imorgon
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0