60 - 51
60. Dada life – Kick out the epic motherf**ker
Låten i sig är inte fenomenal, men beatet är tungt som fan, vilket jag tycker förtjänar ett erkännande.
59. Gotye – Somebody that I used to know
Fy fasiken vad uttjatad, men jag vill mig minnas att jag tyckte att denna var skitbra när jag upptäckte den, och med detta i bakhuvudet så tror jag att jag senare kommer tycka att den är bra. Så därför hamnade den här-
58. Gypsy & the cat – Bloom
ÅHH. Detta band släppte en AMAZZZZING skiva för två år sedan, och den nya må inte vara lika bra, men absolut bra.
57. Fibes, oh fibes – Cerahtonia
optimismgivande, ibland så räcker det tycker jag.
56. Markus Krunegård - Everybody hurts
Bra rock/pop osv, och så svänger den in i lillhjärtat OCH storhjärtat. Sedan dansar man febrilt
55. Scissor sisters – Lets have a kiki
haha, denna låten. Den är drag as in dragqueen, och videon är ball. Det är fan fräckt till och med.
54. Deadmau5 – The veldt
Denna är fin på ett otroligt popigt sätt. Harmonisk och inte uppmärksamhetshorig. Lite utav sånt jag gillar allra bäst.
53. The sound of arrows – Wonders (Visitor remix)
För det första så är orginalet en löjligt bra låt, och visitors också jävligt nice. Kan inte bli mycket fel, förutom just det att orginalet är en löjligt bra låt, men denna är också bra (fast inte lika bra(Men bra!))
52. Ansiktet – Äckligt
Okey, FÖRKLARING. Det här är en låt man inte får gilla, men som jag gör ändå. Det började väldigt harmlöst med att jag hörde den på radion, insåg att jag kunde hela texten, och nu tycker jag liksom den har en töntigt RnB-band-smör-beat som jag kan känna är för uppenbart "dåligt" att det blir bra. Haters gonna hate, osv. Vänta bara, det kommer fler längre fram.
51. Visitor – Coming home
Poppigt så man kan tänkas spy. Väldigt harmonisk denna med, men det ÄR ju fint med det???