Jag mest bara undrar

 

Varför måste man älska sig själv innan man kan låta andra göra det? Varför blir en komplimang endast jobbig när man själv inte tror på den? Hur kan någon annan se saker som jag själv inte ser? Och hur kan de inte se det jag ser? Varför är förälskelse självklar för vissa? Och varför är det alltid så långt bort för andra? Varför blir inte kärlek besvarad? Varför måste kärlek besvaras? Varför byggs en värld upp i huvudet som bara är möjlig i just ens eget huvud? Varför ska man känna, om det inte finns en mening med det? Varför blir kärlek fel? Hur blev kärlek fel? Hur kan man skratta bort något som ibland är så fullkomligt existerande att det brinner i bröstet? Hur kan man låta något glida mellan fingrarna, som man med all sin kraft vill hålla tag om? Hur kan någon värdera mig mer än jag själv gör? Varför söker man kärlek på ställen man inte finner den? Varför avundas människor som funnit den? Varför måste jag hitta kärlek? Varför hittar jag inga ord till vad jag vill? Varför är det jag vill inte nåbart? Varför låter jag det inte vara det? Varför komplicerar man kärlek? Varför måste man se det ur ett annat perspektiv än det relevanta? Varför ska man anstränga sig? Vad är rätt? Vad är fel? Hur kan man känna sig euforisk hos vissa, och andra inte alls? Hur kan människor vara så olika. Vad är skillnaden mellan kemi och kemi? Vad är skillnaden mellan kärlek och vänskap? Vad är skillnaden mellan kärlek och sex? Vem bestämde sex? Varför bestämdes sex? Hur blev sex, sex? Varför är visst sex fel? Varför känns visst sex rätt? Varför måste man vara, för att få bli? Vad är kärlek, och varför gör det att man mest känner sig ensam?

 

 

Jag mest bara undrar.

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0