Livets seghet och musik

 
hejsan livet. Det är söndag, och jag chillar med just dig, livet. Har frullat med gröt, knäckisar och ägg. Det var gott. Trodde aldrig jag skulle bli en frukostmänniska, men se, det har ju hänt! frukost har passerar kvällsmaten, en big deal 4 real. Idag ska jag förmodligen till sysslomansgatan och kolla film, men känner  inte riktigt för att mixa mig  med allt där ute just idag. Känner för att stänga in mig på rummet, titta på serier, teckna, skriva, vara äcklig och lyssna på följande låt: Rihanna feat. Mikky Ekko -  Stay. (SKITBRA)
 
 
Annars, mitt liv? Ja, jag vet inte. Känner hur livet segar sig i sin seghet. Jag känner mig mer emotionellt instabil än vanligt, och det blir och är bara väldigt mycket, I feel. Uppskattas lite halvt. Känner mig lite dum, speciellt hur det går ut över andra. Det ÄR helt enkelt jobbigt att känna, och utan att försöka låta som att jag whinar eller gnäller eller söker uppmärksamhet eller bara är en sådan där jobbig jävel på fb som gnäller, så vill jag bara få det sagt. Frågan är hur man kan känna sig butter i ett sådant fantastiskt sällskap jag har, på så stört många nivåer. Jag mår ju egentligen jättebra, och jag känner hur livet faktiskt bara blir bättre. Det låter så töntigt i hur man formulerar det, och så oundvikligt sagt, men det är ju sanningen, objektivt. Livets subjektivitet är ju dock faktorn som kör en home run med sin motorsåg/häcksax/machete/pansarvagn och ba terrar. Ba terrar allt det där som livet löser åt mig. Vad är det som fattas?
 
 
Förutom rihanna, så ska jag ge er lite musiktipz till spottan:
 
Haim – Don't Save Me
Charli XCX – You - Ha Ha Ha
CHVRCHES – The Mother We Share
Jonathan Johansson – En Hand I Himlen (The Sound Of Arrows Remix)
Young Galaxy – Pretty Boy
Rebecca & Fiona – Taken Over - Radio Edit
Mariam The Believer – Blood Donation
AlunaGeorge – Your Drums, Your Love
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0