Störande ting

 
Nu är det så här. Det finns finns vissa saker jag stör mig på, eller rättare sagt, det finns MASSA saker jag stör mig på. Det är bara så att ibland glömmer man vissa , för att de sedan ska blomma upp i ens ansikte och bara enoj da krap aot åf juo. 
 
 
En sak. När man tittar på en tv-serie, vill se ett till avsnitt, och ett till, och ett till, osv, och sedan PLÖTSLIGT så finns inte ett utav ansnitten. Typ som nu, tittar på Girls som jag hört så mycket om, och så ba FINNS INTE AVSNITT FYRA. Jag kan ju inte fortsätta kolla på avsnitt fem????? Då blir allt fel???!?!?!??? Va faan vill saker och ting????!?!?!?
 
 
En annan sak. Fast det är mer en ilska mot en själv. När man tycker något, förespråkar det och sedan får det smacked in your face av någon som inte tycker det. Typ: Jag uttryckte mig om Gud, och refererade hen som en han. Fick det poängterat. Att jag skulle sagt hen, du som tycker det är bra. Kände mig dum i huvudet, och som om jag bara är en sådan där snackare som bara vill tycka saker för det är coolt. 
 
 
En tredje sak. Att tävla. Kan inte uttrycka mig tillräckligt fullbordad kring hur ofantligt onödigt jag tycker det är, eller, det är ju kul att spela spel, men det finns ju en skillnad mellan att spela ett spel, och att SPELA ETT SPEL. Det är kul att vinna, ja, och tråkigt att förlora, uppenbarligen. Och visst ska man följa reglerna, för annars spelar man ju inte spelet osv osv. Men spelhetsen. Det är fullkomligt orelevant i så många tillfällen in life om man förlorar eller inte. Irritationen som uppstår kring spelet, och min då orelavanta irritation emot alla som blir irriterade över spelet. The onda cirkel of doom. Plus att jag då kan anses som en dålig förlorare, NÄR DET INTE ALLS ÄR SÅ. Psykiskt tärande.
 
 
Tror jag ska stanna här med min bitterhet, ska fortsätta kolla på Girls. Hittade tillslut avsnitt fyra, tack vare J. Arntsen. HEJ GÄNGET.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0